İŞ SÜREKLİLİĞİ ÇÖZÜMLERİ
İş Sürekliliği Çözümleri
Organizasyon, kurum yahut da kuruluşların değer yaratan faaliyetlerini, herhangi bir şekilde felaket, kriz ve afet durumunda önceden belirlenmiş olan seviyede yürütebilme becerisidir. İş sürekliliği herhangi bir şekilde deprem, sel, yıldırım düşmesi, sunucunun çökmesi, kritik personelin işten ayrılması yahut ekonomik kriz gibi durumda organizasyon, kurum yahut da kuruluşların kritik ürün, servis ve faaliyetlerini çok az şekilde zayiatla geçirmesini, kriz anına hazır bulunuşunu ifade ediyor.
İş sürekliliği çözümlerinin artıları ;
- Problem esnasında önceden belirlenmiş felaket kurtarma ve iş sürekliliği adımlarının uygulanarak, sistem ve uygulamaların en kısa sürede yeniden aktif edilmesini ve hizmet devamlılığı sağlar.
- Sorunlar ve krizler her zaman olacaktır. Ancak müşterileriniz bu süreci ne kadar kısa sürede atlatabildiğiniz ile ilgilenir. İş sürekliliği yönetimi ile mevcut krizlerinizi en kısa sürede çözerek müşteri güveni oluşturabilirsiniz.
- Sistem veya uygulamanızın hizmet veremediği her an firma prestijiniz kötü etkilenir. İş sürekliliği yönetimi sayesinde sistemleriniz en kısa sürede çalışır hale getirilerek, firma prestijiniz korunur.
- İş sürekliliği yönetimi sayesinde olası tüm sorunlar ve bu sorunların çözüm adımları önceden belirlenir ve kriz anlarında uygulanması gerekenler adımlardan sorumlu personeller bilgilendirilir.
İş Sürekliliği Çözümleri
Planınızda belirttiğiniz iyileşme sürelerinin elde edilebilir olduğunu ve iş etki analizinde belirtilen hedefleri karşıladığını doğrulamanız gerekmektedir. Bunlar, özellikle bir afet esnasında veya sonrasında personel tarafından kolayca erişilebilir olmalıdır. Geliştirme aşamasında, genel şirket hissini ve organizasyonel odağı belirlemeye yardımcı olmak için çeşitli personellerden ve tüm departmanlardan birçok bakış açısını birleştirmek önemlidir. Plan geliştirildikten sonra, bir yönetici veya yönetim ekibi tarafından gözden geçirilmesi ve genel planı onaylaması gerekmektedir.